Besøgende
91
Artikler
90
Link
138

Pressemeddelelse – SEO og PR

Pressemeddelelsen der skal promovere din hjemmeside, dine produkter, dine arrangementer, din virksomhed eller… Ja den kan du ligeså godt skrive, så den samtidig er Google optimeret, eller mere generelt søgemaskineoptimeret. Det gør jo ikke noget, at kunder, brugere og andre finder dit budskab via Google.

Tips til optimering af pressemeddelelsen

  1. Vælg gode nøgleord/søgeord

    Valg af nøgleord handler om at identificere de ord, som du gerne vil findes på. De ord du skal finde frem til, skal være relevante lige præcis for denne pressemeddelelse. Dit valg af nøgleord bør ikke være generelle og dækkende for hele virksomheden, men altså rettet mod budskabet i den pressemeddelelse, som du er ved at skrive.

    Du skal dels tænke, hvilke ord du vil findes på, men også tænke på, hvilke ord dine læsere af pressemeddelelsen søger på.

  2. Overskrift og indledning

    Et eller flere nøgleord bør indgå i overskriften på en naturlig måde. Det skal altid være læsevenligt og fængende.

    Det første afsnit skal være informativt og opsummere hele pressemeddelesen.

    Nøgleordene bør indgå i selve teksten.

    Login for at læse hele artiklen

    Flere artikler om søgemaskineoptimering