Besøgende
91
Artikler
90
Link
138

Artikler og guides

 

SEO / Søgemaskineoptimering

JBS Media publicerer artikler og guides til søgemaskineoptimering af hjemmesider, shops, blogs og pressemeddelelser m.m. under kategorien artikler.

Søgemaskineoptimering handler i bund og grund om, at teknik, indhold og arbejdsmetoder lever op til de retningslinjer, som søgemaskinerne har indlejret i deres algoritmer.

 

Annoncering på forskellige medier

JBS Media publicerer artikler og guides om annoncering på internettet, fx Google AdWords, reklamenetværk og lignende.

Mere specifikt publiceres der artikler om annoncering på Facebook, YouTube og andre specifikke hjemmesider.

 

Tips og tricks

Tips og tricks til Joomla, billeder til internetbrug m.m.

 

Læs mere på artikel siden

Bedre og relevante søgninger i Google

Er det nødvendigt at blive bedre til at foretage søgninger i Google? Det korte svar er naturligvis nej. Men bruger du Google, hvad de fleste jo gør i Danmark, så er det en klar fordel, at blive bedre til "Google søgninger".

Indhold i artiklen

  • Valg af søgeord
  • Antal søgeord
  • Udelad søgeord
  • Store/små bogstaver
  • Specialtegn
  • Anførselstegn, et / flere søgeord
  • Søgning på bestemte hjemmesider
  • Afgrænsning af søgeresultater

Login for at læse hele artiklen

Flere artikler om søgemaskineoptimering

Pressemeddelelse – SEO og PR

Pressemeddelelsen der skal promovere din hjemmeside, dine produkter, dine arrangementer, din virksomhed eller… Ja den kan du ligeså godt skrive, så den samtidig er Google optimeret, eller mere generelt søgemaskineoptimeret. Det gør jo ikke noget, at kunder, brugere og andre finder dit budskab via Google.

Tips til optimering af pressemeddelelsen

  1. Vælg gode nøgleord/søgeord

    Valg af nøgleord handler om at identificere de ord, som du gerne vil findes på. De ord du skal finde frem til, skal være relevante lige præcis for denne pressemeddelelse. Dit valg af nøgleord bør ikke være generelle og dækkende for hele virksomheden, men altså rettet mod budskabet i den pressemeddelelse, som du er ved at skrive.

    Du skal dels tænke, hvilke ord du vil findes på, men også tænke på, hvilke ord dine læsere af pressemeddelelsen søger på.

  2. Overskrift og indledning

    Et eller flere nøgleord bør indgå i overskriften på en naturlig måde. Det skal altid være læsevenligt og fængende.

    Det første afsnit skal være informativt og opsummere hele pressemeddelesen.

    Nøgleordene bør indgå i selve teksten.

    Login for at læse hele artiklen

    Flere artikler om søgemaskineoptimering

Pagerank og søgeresultater

Pagerank er en talværdi der repræsenterer hvad en hjemmeside er værd, set med Googles øjne. Skalaen går fra 0-10, hvor 10 er bedst. Pagerank beregnes ud fra en såkaldt algoritme (matematisk formel).

Ingen danske hjemmesider er ved indgangen til december 2012 tildelt en pagerank på 10. En enkelt hjemmeside har fået tildelt værdien 9. De bedst rankede hjemmesider er i langt overvejende grad offentlige hjemmesider, ministerielle hjemmesider, universiteter etc.

I de følgende niveauer begynder private hjemmesider og virksomheder at dominere, hvilket ikke er overraskende alene ud fra en antals betragtning. Fx sniger Nordea, Mærsk og Danske Bank sig ind i niveau 6-7. Til sammen udgør pagerank 6 og 7 cirka 2600 hjemmesider.

 

Tabel: Domæner fordelt på pagerank

Pagerank

 

Antal hjemmesider

 

 

Procent

 

10 0 0,00
9 1 0,00
8 40 0,01
7 427 0,08
6 2157 0,42
5 6432 1,26
4 16130 3,17
3 34070 6,69
2 37312 7,33
1 33132 6,50
0 379676 74,54

Kilde: Netnationen.

(Note til tabellen: Listen indeholde kun domænenavne med Pagerank værdi 0 eller derover. Ud af de ialt 1101908 registrerede danske domæner har 46.23% (509377) en positiv Google Pagerank™. Det bør bemærkes at der her udelukkende er tale om domænets default side (forsiden), og ikke evt. underliggende sider.)

pagerank-danske-hjemmesider-diagram

Diagrammet illustrerer fordelingen af hjemmesider på pagerank.

 

 JBS Media 4/12 2012

Webmarketing til små virksomheder

Webmarketing er for små virksomheder og iværksættere ofte en uoverskuelig og lidt rodet affære.

Video marketing

Mest oplagt er det, at vise sine videoer på YouTube, mens Vimeo.com er et godt supplement.

Begge videotjenester kan benyttes gratis.

Youtube og Vimeo kan benyttes til personlig branding og branding af fx din virksomhed. I forhold til søgemaskineoptimering har de også en gavnlig effekt.

 

Slideshows – powerpoint, dias m.m.

Den powerpoint som du måske har benyttet i forbindelse med et arrangement, kan gøre frit tilgængelig på slideshare.net

Slidshare kan også benyttes til personlig branding og branding af fx din virksomhed. I forhold til søgemaskineoptimering har de også en gavnlig effekt.

 

Sociale medier

Der er de velkendte og store sociale medier: Facebook, Twitter, LinkedIN. Dertil kommer blogs, Google+ og MySpace, der har fået en opblomstring i 2011.

Slidshare kan også benyttes til personlig branding og branding af fx din virksomhed. I forhold til søgemaskineoptimering har de også en gavnlig effekt.

Generelt gælder det her, at du kun skal oprette profil på disse medier, hvis du agter at benytte dem. Døde medier gavner ikke din branding.

 

Annoncering

Google AdWords er en effektiv måde at sprede sit budskab på. Google AdWords kan også benyttes på YouTube. Google annoncerne kan målrettes til søgemaskinen, men også mod det, som Google kalder indholdsnetværket (websites der viser Google annoncer).

Facebook giver også gode muligheder for annoncering. I Facebook kan du målrette dine annoncer meget præcist til bestemte brugere.

Yahoo og Bing giver også mulighed for annoncering. Det minder meget om Google AdWords.

 

Under artikler kan du finde tips og trcks, guides og artkler om online markedsføring